سرطانهای شایع در مردان

هیچ کس شکست ناپذیر نیست، به خصوص هنگامی که سرطان به سراغ سلامتی می‌آید.شناسایی بیماری سرطان و مقابله با آن به احتمال زیاد با آموزش در خصوص آن نتیجه خواهد داد و توانایی فرد بیمار را بالاتر می‌برد.

  سرطان پروستات: نشانه های اولیه، هیچ علامتی در این قسمت وجود ندارد. اگر غده شما سخت و نا منظم باشد، یک آزمایش مقعدی (راست روده‌ای) می‌تواند به شما جواب دهد و سرطان با یک سطح بالای (آنتی‌ژن ویژه پروستات) PSA مشکوک انگاشته می‌شود.مشکلات کثرت ادرار کردن، ضرورت ، جریان آرام، تخلیه ناقص- می‌تواند مربوط به بزرگ شدن پروستات یا تنگی مجرای ادرار باشد نمی تواند سرطان تلقی شود.برای تشخیص سرطان نمونه برداری لازم است.

سرطان ریه:نشانه های اولیه،سرفه‌های مستمر و بدون توقف در یک شخص و همچنین وجود خون در خلط سرفه اغلب شواهد وجود سرطان است. همینطور، دکتر عذرا کوهن، می‌گوید: در این گونه بیماران درد قفسه سینه همیشه وجود داشته و با حرکات هیچ تفاوتی پیدا نمی‌کند.ذات‌الریه درمان خواهد شد، اما شما 4تا 6 هفته بعد به یک رادیوگرافی دیگر نیاز دارید.یک نمونه برداری برای تشخیص سرطان کفایت می کند.

سرطان روده بزرگ:علائم اولیه، خون در مدفوع وجود دارد. هرگز آن را نادیده نگیرید، حتی اگر یکبار اتفاق بیفتد. آن می‌تواند یک پولیپ سرطانی نشست خوب باشد و خونریزی تنها هشدار اولیه‌ای است که شما دریافت خواهید کرد. دکتر گرگ ایندرز، دکترای، متخصص گوارش در مرکز سرطان فاکس چیس می‌گوید: در بیشتر نیمی از موارد، اینجا نشانه‌ای وجود ندارد.در مردان زیر 50 سال، خونریزی احتمالا از هموروئید، دیویتیکولوز، کولیت، یارگ‌های خونی غیر طبیعی است هشدار جدی تلقی نمی شود با این وجود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.یک تست کولونوسکوپی اجازه می‌دهد تا دکتر مشکلات کوچک و بزرگ را بررسی کند و حذف پولیپها به همان روش است.

سرطان مثانه:علائم اولیه، وجود خون در ادرار، که همیشه باید بررسی شود، هرچند اگر شما کمتر از 60 سال دارید، اغلب آن نشانه‌ای از سنگ‌های کلیوی است. بیشتر سرطان مثانه تنها بر جدار آن تاثیر می‌گذارد. به گفته برایان رینی می گوید اگر آن زود درمان شود، می‌توان بدون آسیب زدگی جدی از بین برود و ریشه کن شود.یک مثانه بیش از حد فعال و یا ادرار کردن دردناک اغلب نشانه‌ای از عفونت است و هشداری برای سرطان نیست.آزمایش از طریق آلت تناسلی مرد که در امتداد مثانه و یک آزمایش ادراری می تواند سلول‌های سرطانی را مشخص کند.

سرطان لنفاوی:علائم لنفوم اولیه، بدون درد، تورم غدد لنفاوی در گردن، زیر بغل، یا کشاله ران. گره با عفونت متورم دکتر جان سوثیت هام انکولوژیست درمانگاه کلیولندی می‌گوید: اگر آنها در یک هفته فروکش نکنند، آنها را بررسی می‌کنند.کاهش زیاد وزن بیش از 1 یا 2 ماه، درد در ناحیه گره پس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا خارش عمومی همراه با تورم(بدون کهیر) می‌تواند دلیلی برای سرطان باشد.گره می‌تواند به علت یک عفونت متورم شود پس لزومی ندارد آن را سرطان تلقی کنیم.یک آزمایش خون لازم است، اما یک نمونه برداری از گره برای تشخیص بهتر و کامل‌تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.